Tranen, warmte, eten en gekkehuis - Reisverslag uit Koregaon Park, India van Suzanne Braks - WaarBenJij.nu Tranen, warmte, eten en gekkehuis - Reisverslag uit Koregaon Park, India van Suzanne Braks - WaarBenJij.nu

Tranen, warmte, eten en gekkehuis

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 Februari 2014 | India, Koregaon Park

Na een emotioneel afscheid van mijn ouders, broertje en mijn vriend, kon ik dan eindelijk naar India. Het is wel snel gegaan hoor. Op dinsdagmiddag had ik nog niet eens mijn visum! Ik vond het wel spannend, ik was nog nooit alleen met het vliegtuig geweest, en nog nooit buiten Europa. Maar ik zal je zeggen, op Schiphol stond alles goed aangegeven en had totaal geen problemen met de weg te vinden.
Toen ik in de rij voor het 'boarden' stond voor het vliegtuig naar Londen, stond ik met mijn slobberkleding tussen alleen maar zakenmannetjes. Eenmaal ingestapt, leek de reis zo voorbij te gaan. Van Amsterdam naar Londen is toch zo'n lullig stukje! Nadat ik uit het vliegtuig stapte, kwam ik op het enorme vliegveld London Heathrow, een van de grootste vliegvelden ter wereld. Daar was het toch een stuk moeilijker om alles te vinden! Ik moest zelfs op de metro stappen, die me dan vervoerde naar de juiste gate. Wachtende op mijn volgende vlucht, kwam ik de eerste Indier al tegen. Hij was erg aardig, wel een beeeeetje apart. Had hij uiteindelijk nog een dronken vriend bij die me wel graag thuis aan z'n vrouw en kinderen wilde laten zien. Ik zat bij ze in het vliegtuig, dus ben met hen naar het vliegtuig gelopen, en daar bleef het bij. Ze waren ruzie aan het maken met iedereen die ze aanspraken dus hield ik mijn afstand. maar Gelukkig zat ik niet bij ze in de buurt!
Toen ik het vliegtuig inliep keek ik mijn ogen uit. Wat een groot vliegtuig, daar had ik nog nooit ingezeten! Ik kon films en tv kijken, muziek luisteren en we kregen eten en drinken. Het was top! In het vliegtuig zat ik naar een aantal Britten, die een film in Goa (Indische staat) gaan maken, heel gaaf. Aan de andere kant zat er een erg aardige Indische vrouw, maar die al 25 jaar niet meer in India woont. Ze was hartstikke lief en enthousiast, en gaf me nog een aantal tips wat ik echt eens zou moeten doen als ik eenmaal in Pune zou wonen. Ik kreeg haar kaartje en we zien elkaar misschien woensdag nog eens!

Na een slechte nachtrust achter de rug te hebben gehad, kwam ik in Mumbai aan. Het was warm, maar niet zo heet als ik had gedacht. Zodra ik uit het vliegveld kwam, stond een van mijn collega's al vrolijk op mij te wachten en herkende me, verrassend, meteen. Hij had meteen een auto klaarstaan en we konden zo goed als meteen gaan. Eenmaal in de auto kreeg ik meteen de eerste indruk van het rijgedrag van Indiërs, en al helemaal in die grote steden. Jeetje, veel mensen, veel motoren, veel tuc tucs en heel erg veel getoeter. Iedereen probeert zich overal tussen te proppen, en toeteren het liefst zo veel mogelijk.

Mijn eerste Indiaase maaltijd; jaha dat is toch best wel even wennen. Onderweg zijn we wat gaan eten in een restaurantje. Voor de prijs dat we daar gegeten hadden, had ik thuis niet eens kunnen koken. En al helemaal niet zo lekker. Mijn collega had iets besteld, waarvan hij wist dat het goed en niet te pittig zou zijn. Het was een soort groene curry met kaasjes erin, en een soort oranje soepje. Dat soepje was al wel een beetje spicy hoor! Je kreeg een soort plat, dun brood bij het eten, dat je dan in de curry moest dippen. Hmmm, wat heb ik gesmuld! Het eten zit vol met verschillende kruiden en smaakt echt heerlijk. Verder kregen we er ook rauwe rode uienringen bij het eten met bepaalde kruiden erop wat, hoewel het niet erg smakelijk klinkt, best lekker is!
Na een korte stop konden we weer verder. Na het eten werd ik wel aardig slaperig en heb ik stiekem een beetje gesnurkt onderweg. We zijn door de bergen gereden en het was hartstikke mooi. Eenmaal aangekomen in Pune was er een stuk minder verkeer en werd ik ingecheckt bij een hotel. Allemaal prima! Ik kon eindelijk even een goed dutje doen en opfrissen. Daarna ben ik met mijn collega door Pune gaan touren, ja ja op de motor, en ja ja zonder helm. Nou moet ik zeggen dat ik me al niet prettig voel achterop de scooter bij iemand in Nederland, laat staan daar in India waar iedereen elkaar voor de voeten rijdt. Maar, het was een succes. Het was heeerlijk en heb veel kunnen zien. Ik ben zelfs op een boerderij geweest midden in de stad! Leuke koeien hier haha! Na de koeien te hebben bekeken moest ik allerlei mensen ontmoeten, familie, vrienden, erg leuk. Daarna een hapje eten, ja gewoon bij de Domino's. Zo kon ik langzaam aan het eten wennen hier. Slim! Eenmaal terug bij het hotel ben ik zo in slaap gevallen.

Dag 2, opgehaald door mijn collega en op naar het kantoor. Dat is echt maar twee straatjes van mijn hotel. Ook fijn! Eenmaal daar ontmoette ik mijn stage begeleider, die heel netjes in pak gekleed was. En dan zegt hij tegen mij dat ik gewoon comfortabele kleding aan moet doen haha. Maar iedereen is hartstikke vriendelijk, maandag ga ik al kijken voor een appartement en krijg ik een SIM kaart. Alles wordt tot in de puntjes verzorgd. Buiten dat heb ik een beetje genikst op kantoor, want maandag begint mijn echte eerste stagedag pas. Na een lunch om 4 uur, waar ik wel een beetje aan moet wennen, was het nog even terug naar het kantoor en werd ik rond half 7 bij het hotel afgezet. Ik had snel nog even tijd om met het vriendje te skypen en daarna meteen weer door om te eten. Dat was heeerlijk. Na een fijne, rustige dag heb ik eindelijk tijd gehad om met het thuisfront te skypen, en heb ik de tijd kunnen vinden om weer eens wat van me te laten horen hier. Nu nog even internetten en dan gaan de oogjes weer toe.

  • 11 Februari 2014 - 12:11

    Nol:

    hoi suzanne
    Fijn dat je zo goed ontvangen bent daar in India.
    We volgen je de aankomende maanden en zijn benieuwd hoe het je zal gaan.
    veel plezier en werkt ze.

    Liefs
    Ome Nol

  • 12 Februari 2014 - 08:40

    Astrid Van Lier:

    Hoi Suzanne,

    Volgen dat ga ik je zeker doen. Geniet van deze stage.
    Heel veel plezier daar.

    Lieve groetjes,
    Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Lieve familie, vrienden en geïnteresseerden! Voor degene die me nog niet kennen, ik ben Suzanne, 19 jaar oud en studeer International Business and Management Studies. Voor mijn studie ga ik stage lopen in Pune, India. Vanaf begin Februari tot begin Juli zal ik in India verblijven en hopelijk nog meer van India zien dan alleen Pune. Dit zal mijn eerste ervaring buiten Europa zijn, en mijn eerste reis in mijn eentje, extra spannend dus! Wil jij graag op de hoogte blijven van al mijn verhalen over mijn reis, verblijf en ervaringen daar in India? Volg mijn blog, en maak samen met mij mee wat er gebeurd!

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 5729

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 07 Juli 2014

De eerste reis

Landen bezocht: